In anul 1995 la initiativa unui grup format din 10 profesori si a unui grup de 30 de elevi ai Scolii gen.nr.141 Ion I. C. Bratianu s-a conturat ideea unui nou centru local pentru sectorul 5 cu sediul in acea scoala. A fost depusa o cerere la Organizatia Nationala "Cercetasii Romaniei", iar pe 29.10.1995 a fost aprobata infiintarea unui centru local nou in Bucuresti primind numele Alb. Cercetasia (scoutismul) a aparut in 1907, odata cu primul camp cercetasesc organizat pe insula Brownsea. Organizatorul acestei actiuni, ofiterul englez Robert Baden Powell le explica parintilor care au avut curajul sa-si lase copiii pe mana lui, proiectul de educatie pe care si-l propunea sa-l urmeze in tabara: observarea, disciplina, cercetare , sanatate si rabdare, curaj, patriotism si intrajutorare.Miscarea Scout este o miscare educativa si voluntara a tinerilor , deschisa tuturor fara deosebire de origine, nationalitate sau credinta, in concordanta cu scopul, principiile si metoda conceputa de fondatorul acesteia. Ea este apolitica, nonguvernamentala si nonprofit.Scopul cercetasiei este sa contribuie la dezvoltarea tinerilor prin atingerea intregii lor capacitati fizice, intelectuale, sociale si spirituale ca indivizi, ca cetateni responsabili si ca membri ai comunitatilor locale, nationale si internationale. Cercetasia se bazeaza pe o metoda pedagogica, 3 principii si 10 legi. Ele reprezinta un cod de conduita ce trebuie sa-i caracterizeze pe toti membrii miscarii. Metoda Scout este o metoda aparuta si dezvoltata de catre Lordul Baden Powell in 1907 pentru copii dintro asociatie de baieti. Metoda isi are ca origini ramura din armata numita scouting pe care Baden Powell si-a dezvoltat-o foarte mult dealungul carieri sale militare.
Cele 3 principii
* Principiul spiritual sau al datoriei fata de Dumnezeu, primul dintre aceste principii, este definit ca aderenta la valorile spirituale, loialitate fata de religia ce le exprima si acceptarea indatoririlor ce decurg din acestea.* Principiul social sau datoria fata de aproape reprezinta un grup de percepte ale Miscarii ce trateaza responsabilitatea persoanei fata de societate in diferitele ei dimensiuni.* Principiul personal este definit ca responsabilitatea propriei dezvoltari.
Legile cercetasului
1. Cercetasul isi respecta patria lui2. Cercetasul este loial, isi respecta cuvantul dat, nu minte,este curat in gand, in vorba si in fapta3. Cercetasul este util si isi ajuta semenii in orice situatie, este un prieten pentru toti si frate cu toti cercetasii4. Cercetasul este econom si cumpatat, respecta munca si proprietatea, este ingaduitor cu alti si sever cu sine5. Cercetasul iubeste si ocroteste natura si este bun cu animalele6. Cercetasul isi iubeste si asculta parintii, respectaprofesorii si liderii, este disciplinat in tot ceea ce face, respecta parerile altora si isi asuma raspunderea faptelor sale7. Cercetasul crede in Dumnezeu si repecta credinta celorlalti8.Cercetasul este curajos si increzator in puterile lui, vioi si plin de insufletire9. Cercetasul iubeste invatatura si la randul sau invata si pe altii10. Cercetasul se straduieste sa faca in fiecare zi o fapta buna oricat de neinsemnata ar parea ea.
Cercetasii sunt organizati in patrule din 5-9 cercetasi din aceiasi ramura de varsta, avand un sef ales din randul membrilor grupului. In patrula fiecare membru are o responsabilitate: sanitar, bucatar, constructor, animator, etc. Responsabilitatile nu sunt permanente, fiecare membru indeplinind prin rotatie mai multe responsabilitati. Fiecare patrula isi alege o denumire, are cantecul si deviza proprii. Unitatea este o grupare compusa din 2-5 patrule din aceiasi ramura de varsta. Unitatea este condusa de un membru titular in varsta de cel putin 18 ani, care a absolvit un stagiu de formare pentru sefi de unitate. El este propus de membrii unitatii si confirmat de catre Consiliul Centrului Local, fiind ajutat de doi lideri.
Branse de varsta
Ramura I : Lupisori 7 -11 ani
Ramura II : Temerari 12 -15 ani
Ramura III: Exploratori 16 -18 ani
Ramura IV: Seniori 19 -21 ani.
Trecerea de la o ramura de varsta la alta se face printr-un sistem de progres care cuprinde un set de cunostinte teoretice si practice (de la orientare cu busola pana la exercitii de supravietuire in conditii dificile), a caror complexitate creste odata cu varsta si pe care cercetasii trebuie sa si le insuseasca , pentru a putea promova intr-o ramura de varsta superioara, astfel incat sa se asigure o continuitate prin trecerea de la o ramura de varsta la alta.
http://www.clalb.lx.ro/© 2005 Centrul Local Alb Bucuresti
Trecerea de la o ramura de varsta la alta se face printr-un sistem de progres care cuprinde un set de cunostinte teoretice si practice (de la orientare cu busola pana la exercitii de supravietuire in conditii dificile), a caror complexitate creste odata cu varsta si pe care cercetasii trebuie sa si le insuseasca , pentru a putea promova intr-o ramura de varsta superioara, astfel incat sa se asigure o continuitate prin trecerea de la o ramura de varsta la alta.
http://www.clalb.lx.ro/© 2005 Centrul Local Alb Bucuresti
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu